Overslaan en naar de inhoud gaan
search
Mijn Slingeland

Mijn Slingeland

Mijn Slingeland: informatie over DigiD

Gepubliceerd op: 28 oktober 2022

DigiD staat voor digitale identiteit. Het is een gemeenschappelijk systeem waarmee u zich online kan identificeren. Met DigiD kunt u veilig en eenvoudig inloggen bij overheidsinstanties, maar ook bij zorgverzekeraars en het ziekenhuis.

Om gebruik te maken van Mijn Slingeland heeft u een DigiD mét sms-functie nodig. 

Aanvragen DigiD

Heeft u nog geen DigiD? Vraag deze dan aan op www.digid.nl via de knop ‘aanvragen of activeren’. Om een DigiD aan te vragen heeft u uw Burgerservicenummer (BSN) nodig. Dit nummer vindt u op uw legitimatiebewijs.

SMS-controle toevoegen aan uw DigiD

Heeft u al een DigiD, maar zonder sms-functie? Dan kunt u deze toevoegen door in te loggen op Mijn DigiD. Nadat u bent ingelogd kunt u de sms-controle aan uw DigiD toevoegen. 

Als u geen mobiele telefoon heeft kunt u de controle-sms ook op een vaste telefoonlijn ontvangen. U ontvangt dan een gesproken bericht met de code.

DigiD activeren

Na het aanvragen of uitbreiden van uw DigiD ontvangt u per post een activeringscode. Dit kan vijf dagen duren. Met deze code activeert u uw DigiD. Hoe u dit doet staat uitgelegd in de brief die u ontvangt.

DigiD App installeren en gebruiken

Als u uw DigiD met sms-controle heeft ingesteld, kunt u ook de DigiD app op uw mobiele telefoon installeren. U kunt dan veilig en makkelijk inloggen op Mijn Slingeland. In  de instructievideo ziet u precies hoe dit werkt. 


Video: Inloggen met DigiD app

Veel gestelde vragen over DigiD en inloggen

Ik heb een DigiD gebruikersnaam en wachtwoord, maar geen SMS-code. Hoe zet ik die aan.
expand_more

Op de website van DigiD staat stap voor stap uitgelegd hoe u uw DigiD app en de sms-code activeert. Zorg dat u uw eigen telefoonnummer koppelt.

Let op: na het aanpassen van de instellingen duurt het nog een paar dagen voordat u kunt inloggen omdat u een brief ontvangt van DigiD waarin een activeringscode vermeld staat.

Ik wil de DigiD app activeren om in te loggen. Hoe doe ik dat?
expand_more

Naast het inloggen met gebruikersnaam, wachtwoord en sms-code, is het ook mogelijk om in te loggen met de DigiD app. De app is te downloaden in de App Store en in Google Play.
Op de website van DigiD staat stap voor stap uitgelegd hoe u met uw DigiD app kunt inloggen.

Zorg wel dat:

  • uw eigen telefoonnummer is gekoppeld aan uw DigiD.
  • de extra controle via sms is ingeschakeld voor uw DigiD.
  • u de DigiD-app met uw eigen apparaat (mobiel of tablet) gebruikt (en niet via het apparaat van bijvoorbeeld uw partner of huisgenoot).

Uw gegevens en instellingen voor DigiD kunt u controleren op de website van DigiD. Log in bij Mijn DigiD. U kunt gegevens hier zo nodig ook aanpassen.

Ik krijg de melding 'Het inloggen is niet gelukt. Probeer het later opnieuw of bel onze zorginstelling.' Wat moet ik doen?
expand_more

Als u inlogt in Mijn Slingeland met uw DigiD en u krijgt deze melding: Het inloggen is niet gelukt. Probeer het later opnieuw of bel onze zorginstelling

Neemt u dan a.u.b. contact met ons op door een email te sturen aan Mijn@slingeland.nl.

  • Vermeld in het bericht dat u deze melding krijgt: Het inloggen is niet gelukt.
  • Geef uw naam, voorletters en geboortedatum en/of uw patiëntnummer aan ons door. 


De afdeling ICT zal nakijken wat er aan de hand is. Wij laten u zo spoeding mogelijk weten welke oplossing er is. 

Mijn DigiD werkt niet bij Mijn Slingeland. Hoe kan dat?
expand_more
  • Om er achter te komen of het aan uw apparaat, verouderde software of de browser ligt, adviseren we om het nog eens te proberen via een ander apparaat. Eventueel niet met de DigiD-app maar met de gebruikersnaam, wachtwoord en sms-code. 
  • Het kan zijn dat u voor uw DigiD niet de extra controle via SMS heeft ingesteld. Om in te loggen bij Mijn Slingeland is dat wel nodig. Via de webstie van DigiD.nl kunt u inloggen bij Mijn DigiD en uw instellingen controleren en aanpassen. 
    Na het aanpassen van de instelling duurt het nog een paar dagen voordat u kunt inloggen omdat u per brief een activeringscode ontvangt van DigiD.
  • Probeert u vanuit het buitenland in te loggen? Het kan zijn dat het land van waaruit u verbinding probeert te maken geblokkeerd wordt. U ziet dan de melding 'Web Page Blocked'.
  • Controleer of uw DigiD wel werkt bij een andere (overheids)website.
  • Log in bij DigiD.nl om uw gegevens en instellingen te controleren.

Werkt uw DigiD niet of heeft u hierover vragen?

U kunt de helpdesk DigiD bereiken op werkdagen van 8.00 tot 22.00 uur via telefoonnummer: 088 123 65 55 (lokaal tarief) of kijk op: https://www.digid.nl/contact/  

Laatst bijgewerkt op: 21 juli 2023

Direct naar

illustratie digitaal consult ©Slingeland Ziekenhuis
Digitale transformatie van de poliklinische processen