Overslaan en naar de inhoud gaan
search
Mijn Slingeland

Mijn Slingeland

Mijn Slingeland: informatie over DigiD

Gepubliceerd op: 28 oktober 2022

DigiD staat voor digitale identiteit. Het is een gemeenschappelijk systeem waarmee u zich online kan identificeren. Met DigiD kunt u veilig en eenvoudig inloggen bij overheidsinstanties, maar ook bij zorgverzekeraars en het ziekenhuis.

Om gebruik te maken van Mijn Slingeland heeft u een DigiD mét sms-functie nodig. 

Aanvragen DigiD

Heeft u nog geen DigiD? Vraag deze dan aan op www.digid.nl via de knop ‘aanvragen of activeren’. Om een DigiD aan te vragen heeft u uw Burgerservicenummer (BSN) nodig. Dit nummer vindt u op uw legitimatiebewijs.

SMS-controle toevoegen aan uw DigiD

Heeft u al een DigiD, maar zonder sms-functie? Dan kunt u deze toevoegen door in te loggen op Mijn DigiD. Nadat u bent ingelogd kunt u de sms-controle aan uw DigiD toevoegen. 

Als u geen mobiele telefoon heeft kunt u de controle-sms ook op een vaste telefoonlijn ontvangen. U ontvangt dan een gesproken bericht met de code.

DigiD activeren

Na het aanvragen of uitbreiden van uw DigiD ontvangt u per post een activeringscode. Dit kan vijf dagen duren. Met deze code activeert u uw DigiD. Hoe u dit doet staat uitgelegd in de brief die u ontvangt.

DigiD App installeren en gebruiken

Als u uw DigiD met sms-controle heeft ingesteld, kunt u ook de DigiD app op uw mobiele telefoon installeren. U kunt dan veilig en makkelijk inloggen op Mijn Slingeland.

 

Veel gestelde vragen over DigiD en inloggen

Ik heb een DigiD gebruikersnaam en wachtwoord, maar geen SMS-code. Hoe zet ik die aan.
expand_more

Op de website van DigiD staat stap voor stap uitgelegd hoe u uw DigiD app en de sms-code activeert. Zorg dat u uw eigen telefoonnummer koppelt.

Let op: na het aanpassen van de instellingen duurt het nog een paar dagen voordat u kunt inloggen omdat u een brief ontvangt van DigiD waarin een activeringscode vermeld staat.

Ik krijg de melding 'Het inloggen is niet gelukt. Probeer het later opnieuw of bel onze zorginstelling.' Wat moet ik doen?
expand_more

Als u inlogt in Mijn Slingeland met uw DigiD en u krijgt deze melding: Het inloggen is niet gelukt. Probeer het later opnieuw of bel onze zorginstelling

Neemt u dan a.u.b. contact met ons op door een email te sturen aan Mijn@slingeland.nl.

  • Vermeld in het bericht dat u deze melding krijgt: Het inloggen is niet gelukt.
  • Geef uw naam, voorletters en geboortedatum en/of uw patiëntnummer aan ons door. 


De afdeling ICT zal nakijken wat er aan de hand is. Wij laten u zo spoeding mogelijk weten welke oplossing er is. 

Mijn DigiD werkt niet bij Mijn Slingeland. Hoe kan dat?
expand_more
  • Om er achter te komen of het aan uw apparaat, verouderde software of de browser ligt, adviseren we om het nog eens te proberen via een ander apparaat. Eventueel niet met de DigiD-app maar met de gebruikersnaam, wachtwoord en sms-code. 
  • Het kan zijn dat u voor uw DigiD niet de extra controle via SMS heeft ingesteld. Om in te loggen bij Mijn Slingeland is dat wel nodig. Via de webstie van DigiD.nl kunt u inloggen bij Mijn DigiD en uw instellingen controleren en aanpassen. 
    Na het aanpassen van de instelling duurt het nog een paar dagen voordat u kunt inloggen omdat u per brief een activeringscode ontvangt van DigiD.
  • Probeert u vanuit het buitenland in te loggen? Het kan zijn dat het land van waaruit u verbinding probeert te maken geblokkeerd wordt. U ziet dan de melding 'Web Page Blocked'.
  • Controleer of uw DigiD wel werkt bij een andere (overheids)website of bijvoorbeeld bij uw zorgverzekeraar.
  • Log in bij DigiD.nl > Mijn Digid om uw gegevens en instellingen te controleren.

Werkt uw DigiD niet of heeft u hierover vragen?

U kunt de helpdesk DigiD bereiken op werkdagen van 8.00 tot 22.00 uur via telefoonnummer: 088 123 65 55 (lokaal tarief) of kijk op: https://www.digid.nl/contact/  

Ik wil de DigiD app activeren om in te loggen. Hoe doe ik dat?
expand_more

Naast het inloggen met gebruikersnaam, wachtwoord en sms-code, is het ook mogelijk om in te loggen met de DigiD app. De app is te downloaden in de App Store en in Google Play.
Op de website van DigiD staat stap voor stap uitgelegd hoe u met uw DigiD app kunt inloggen.

Zorg wel dat:

  • uw eigen telefoonnummer is gekoppeld aan uw DigiD.
  • de extra controle via sms is ingeschakeld voor uw DigiD.
  • u de DigiD-app met uw eigen apparaat (mobiel of tablet) gebruikt (en niet via het apparaat van bijvoorbeeld uw partner of huisgenoot).

Uw gegevens en instellingen voor DigiD kunt u controleren op de website van DigiD. Log in bij Mijn DigiD. U kunt gegevens hier zo nodig ook aanpassen.

Ik probeer in te loggen maar krijg het bericht 'Web Page blocked'. Waarom is dat?
expand_more

Dit kan meerdere oorzaken hebben. Als u de mededeling Web page blocked krijgt in combinatie met de code 'Attack-ID 200000018' betekent dit dat er vanuit een niet toegestaan land wordt geprobeerd om in te loggen op Mijn Slingeland.

De verbinding vanuit andere landen dan Nederland wordt op de inlogpagina van Mijn Slingeland niet altijd toegestaan. Vanwege de veiligheid wordt inloggen met een IP-adres afkomstig uit het buitenland geblokkeerd. U ziet dan de mededeling 'Web Page Blocked!'
U kunt de informatie in Mijn Slingeland raadplegen als u weer in Nederland inlogt.

Ook specifieke diensten die de verbinding omleiden en zo vanuit een ander land naar de inlogpagina gaan, kunnen deze blokkering veroorzaken.

Als ik met DigiD app wil inloggen krijg ik een foutmelding. Wat moet ik doen?
expand_more

Logt u in met de DigiD app en u krijg een van de volgende meldingen:

  • de DigiD app kan geen verbinding kan maken met DigiD door een fout
  • ‘Onbekende fout’

Zorgt u dan dat u de laatste update dan de DigiD app via de App Store (iOS) of Google Play (Android) installeert en probeer het nogmaals.

Is het probleem niet opgelost met de update, neemt u dan contact op met DigiD via de website DigiD.nl

 

De DigiD app staat op mijn mobiel en ik wil daarmee inloggen bij Mijn Slingeland. Ik krijg de vraag om een koppelcode. Wat nu?
expand_more

Wanneer u inlogt op uw mobiel hoort de DigiD app automatisch te openen. Het kan gebeuren dat u gevraagd wordt de koppelcode in te voeren. Dit komt door de instellingen van de browser op uw mobiel. Uw browser staat dan ingesteld als desktopsite, terwijl de DigiDapp een mobiele site verwacht. 

Oplossing:

  • Ga naar de instellingen van uw browser en schakel de functie desktopsite uit. Probeer daarna nog een keer om in te loggen.  
  • Zorg dat u altijd de laatste versie van de DigiD app hebt geïnstalleerd. Werk de DigiD app bij als er een update beschikbaar is.
  • Sluit de DigiD app helemaal af en probeer het opnieuw.
  • Log desnoods in op een ander apparaat (laptop, computer, tablet) en gebruik de koppelcode vanuit de DigiD app. 

 

Laatst bijgewerkt op: 30 april 2024

Direct naar

keuken1-klein.jpg
Hernieuwde samenwerking Huuskes als leverancier patiëntenvoeding