Contact via BeterDichtbij
Een bericht sturen naar uw zorgverlener via BeterDichtbij
Gepubliceerd op: 17 juli 2025Bij een aantal specifieke behandelingen kan deze app ook gebruikt worden voor online contact met de zorgverlener. Uw zorgverlener nodigt u hiervoor persoonlijk uit als dit een mogelijkheid is.
De app BeterDichtbij kan dus voor specifieke patiëntengroepen gebruikt worden voor niet-spoedeisende vragen en berichten aan de zorgverlener waar men onder behandeling is.
Hoe werkt het?
Heeft u van uw zorgverlener de uitnodiging gekregen om de BeterDichtbij app voor contact te gebruiken, dan installeert en activeert u eerst de BeterDichtbij app.
Daarna kunt u de app BeterDichtbij veilig via uw mobiele telefoon of tablet op elk moment van de dag gebruiken.
Typ uw vraag in de berichtenfunctie van de app. U ontvangt binnen 2 werkdagen een reactie.
Let op: gebruik de BeterDichtbij app niet in noodsituaties
Neem bij spoedeisende vragen of problemen direct telefonisch contact op met uw huisarts en/of de polikliniek. Als er sprake is van een levensbedreigende situatie belt u direct het landelijke alarmnummer 112.
Eenvoudig een niet-spoedeisende vraag stellen of een bericht sturen
- U heeft de BeterDichtbij app geïnstalleerd en geactiveerd op uw mobiele telefoon of tablet.
Zo stuurt u eenvoudig en snel een bericht naar uw zorgverlener of de polikliniek via BeterDichtbij:
- Open de BeterDichtbij app en log in met uw pincode. U zit nu in het gespreksoverzicht.
- Klik op de zorgverlener of polikliniek waarnaar u een tekstbericht wilt versturen.
- Klik op de witte balk onderaan uw scherm. Dit is de tekstbalk. Als u hierop klikt komt er vanzelf een toetsenbord naar boven.
- Typ uw bericht. Voeg eventueel een afbeelding of document toe als bijlage via de paperclip.
- Klik vervolgens op ‘Stuur’ of het pijltje naast de paperclip om het bericht te versturen.
Zodra uw zorgverlener heeft gereageerd op uw bericht, ontvangt u hiervan automatisch bericht via e-mail of u krijgt een melding op uw mobiele telefoon of tablet. Zo weet u altijd direct dat er een nieuw bericht van uw zorgverlener in de BeterDichtbij app staat.
Heeft u vragen?
Heeft u vragen over de BeterDichtbij app, bijvoorbeeld over hoe het werkt? Bekijk de website van BeterDichtbij voor veelgestelde vragen of neem contact op met de servicedesk van BeterDichtbij door te mailen naar service@beterdichtbij.nl of bel naar 085 – 27 35 398.
Of stel uw vraag aan uw zorgverlener of de polikliniek die u heeft uitgenodigd om de app BeterDichtbij te gebruiken.
Meer informatie over BeterDichtbij
Laatst bijgewerkt op: 17 juli 2025