Overslaan en naar de inhoud gaan
search
Mijn Slingeland

Mijn Slingeland

Herhaalrecept

Aanvragen via Mijn Slingeland

Gepubliceerd op: 12 juli 2024

Gebruikt u thuis medicijnen die een specialist in het ziekenhuis voorschrijft én bent u nog onder behandeling bij de specialist? Dan vraagt u uw een herhaalrecept aan via Mijn Slingeland. 

Check eerst bij uw apotheek of het nodig is om een herhaalrecept bij het ziekenhuis aan te vragen. Soms heeft uw apotheek nog herhaalrecepten voor u. 

 

Herhaalrecept aanvragen via Mijn Slingeland

Ga naar Mijn.Slingeland.nl en log in met uw DigiD;

1. Klik op Menu

2. Klik op Dossier

3. Klik onder Medische gegeven op Medicijnen

4.  Klik in het overzicht achter het juiste medicijn op de knop ‘Herhaalrecept aanvragen’.

5.  U komt in de aanvraag (e-consult). Schrijf een opmerking aan uw zorgverlener. Heeft u een vraag over dit medicijn? Deze kunt u hier stellen. 

6.  Klik op ‘Aanvragen’.

Herhaal deze procedure voor elk medicijn waarvoor u een herhaalrecept nodig heeft. 

 

Verwerking aanvraag

De polikliniek waar u onder behandeling bent ontvangt uw aanvraag voor een herhaalrecept. 
Na afhandeling stuurt de zorgverlener een recept aan uw apotheek.

Als een herhaalrecept is afgehandeld door de specialist ziet u de aanvraag terug in Mijn Slingeland bij Menu > E-consult >  ‘Gesloten e-consulten’ (vink het vakje aan).

Uw apotheek geeft u een bericht dat uw medicijnen klaarstaan.
Ga naar uw apotheek om het medicijn op te halen. 

 

Helpt u ons?

Door uw herhaalrecept via Mijn Slingeland aan te vragen en hiervoor niet te bellen met de polikliniek, helpt u ons. Door het aantal telefoontjes te verminderen stelt u ons in staat te focussen op zorgtaken en meer werk te doen. Digitale middelen helpen u en ons daarbij. 

 

 

Veel gestelde vragen over herhaalrecepten

De knop 'Herhaalrecept aanvragen' achter het medicijn is niet actief. Hoe kan dat?
expand_more

Als een medicijn is gestopt dan is de knop 'Herhaalrecept aanvragen' achter het medicijn niet actief. Deze heeft een lichtere kleur. 

Niet meer onder behandeling bij de specialist

Bent u niet meer onder behandeling bij de specialist in het ziekenhuis? Dat betekent dat er geen controle-afspraken meer gepland zijn of worden met uw specialist. Dan zal de knop voor het aanvragen van een herhaalrecept ook niet meer actief zijn. 
Als de behandeling is overgedragen aan uw huisarts dan schrijft de huisarts de medicatie voor. Een herhaalrecept vraagt u dan ook aan via de huisarts. 

Ten onrechte gestopt?

Is het medicijn volgens u ten onrechte gestopt, neem dan contact op met de polikliniek of uw specialist. Dat kan het beste door uw behandelaar een e-consult te sturen in Mijn Slingeland. 

Ik zie niet alle medicijnen in het overzicht 'Medicijnen die u thuis gebruikt' staan. Hoe kan dat?
expand_more

In het overzicht onder de kop 'Medicijnen die u thuis gebruikt' ziet u de medicijnen staan die zijn voorgeschreven door zorgverleners in het Slingeland Ziekenhuis. U ziet hier dus niet de medicijnen die andere zorgverleners hebben voorgeschreven zoals de huisarts. 

Het kan zijn dat u de medicijnen die u zoekt niet ziet omdat het overzicht niet helemaal wordt getoond. U kunt bladeren door het overzicht met de buttons Eerste / Vorige / Volgende / Laatste.

Ik heb een vraag over mijn medicijn. Hoe stel ik deze?
expand_more

Als u een vraag heeft over een medicijn dat een specialist in het Slingeland Ziekenhuis voorschrijft kunt u deze stellen door:

  • Een e-consult te sturen in Mijn Slingeland aan de polikliniek 
    U richt uw bericht aan de afdeling waar u onder behandeling bent en vermeld evt. uw specialist in het bericht. 
    Geef aan om welk medicijn het gaat en wat uw vraag is. Bekijk: e-consult sturen

  • De vraag gelijk stellen als u een herhaalrecept aanvraagt via Mijn Slingeland
    Als u een herhaalrecept aanvraagt kunt u in dat bericht ook gelijk uw vraag over het medicijn stellen. 

 

Laatst bijgewerkt op: 29 juli 2025

Direct naar

parkeerdek-original.jpg
Werkzaamheden parkeerdek