Klachten en suggesties

Klachten en suggesties

Uw mening telt

De directie, medewerkers en specialisten van het Slingeland Ziekenhuis vinden het belangrijk dat patiënten, familie en bezoekers tevreden zijn over de behandeling en verzorging in het ziekenhuis. Toch kan het gebeuren dat iets minder goed verloopt en u hier melding van wilt maken. Of mogelijk wilt u melden dat u juist erg tevreden bent.

Uw opmerkingen en klachten over de behandeling, verzorging of bejegening neemt het Slingeland Ziekenhuis serieus. Elke opmerking is een mogelijkheid om de dienstverlening te verbeteren.

Bent u tevreden? Wat kan beter?
Klacht
Klacht over een rekening van het ziekenhuis
Klacht bij vermissing of beschadiging persoonlijke eigendommen (zaakschade)


Bent u tevreden? Wat kan beter?

Wilt u ons laten weten hoe u de zorg in het Slingeland Ziekenhuis heeft ervaren, gebruik dan hiervoor het suggestieformulier. U kunt dit desgewenst anoniem invullen. Hierop ontvangt u geen reactie. Wilt u wel een reactie ontvangen? Mailt u dan naar klachtenfunctionaris@slingeland.nl.

Klacht

Het ziekenhuis heeft een klachtenregeling. Bij de klachtenfunctionaris kunt u een klacht indienen of terecht voor advies. De klachtenfunctionaris bespreekt met u wat u met de klacht wilt of kunt doen.

Bijvoorbeeld:
  • U kunt de klacht zelf bespreken met de betrokken medewerker/arts. De klachtenfunctionaris kan u adviseren hoe u dit kunt doen.
  • De klachtenfunctionaris kan een gesprek regelen tussen u en de betrokken medewerker/arts en desgewenst hierbij aanwezig zijn.
  • De klachtenfunctionaris kan de klacht met de betrokken medewerker/arts bespreken zonder dat u hierbij aanwezig bent.
  • De klachtenfunctionaris kan u informeren over andere mogelijkheden voor het behandelen van uw klacht.
  • U kunt ook besluiten alleen melding te maken van uw onvrede. De klachtenfunctionaris inventariseert klachten en suggesties zodat een overzicht gemaakt kan worden van aandachts- en verbeterpunten in het ziekenhuis. Herhaling van een klacht kan zo in de toekomst worden voorkomen.
De klachtenfunctionaris benadert de betrokken medewerker/arts alleen als u daar toestemming voor geeft.

Een klacht indienen

Een klacht indienen kan op verschillende manieren:
 
Persoonlijk gesprek
Het is mogelijk de klachtenfunctionaris persoonlijk te spreken (route 128 op de begane grond). Bij afwezigheid van de klachtenfunctionaris kunt u terecht bij Bureau Patiëntenvoorlichting (route 112, begane grond).
 
U kunt de klachtenfunctionaris ook bellen om een afspraak te maken. Zij is op werkdagen bereikbaar op telefoonnummer (0314) 32 91 21.
Schriftelijk een klacht indienen
U kunt uw klacht per brief of e-mail indienen bij de klachtenfunctionaris. Vermeld alle gegevens die te maken hebben met de klacht. De volgende gegevens zijn in ieder geval nodig om uw klacht in behandeling te kunnen nemen:
  • uw naam;
  • uw adres en telefoonnummer;
  • uw geboortedatum;
  • de datum waarop de gebeurtenis, die aanleiding is tot de klacht, plaatsvond;
  • (eventueel) de naam van degene over wie u klaagt;
  • een zo nauwkeurig mogelijke beschrijving van de gebeurtenis die aanleiding is tot de klacht;
  • de afdeling waar u werd of wordt behandeld;
  • als u uw klacht zonder bevredigend resultaat al heeft besproken met degene over wie u klaagt: de datum waarop dit gesprek plaatsvond en het resultaat daarvan.
Stuur uw brief naar:
Slingeland Ziekenhuis
Ter attentie van de klachtenfunctionaris
Postbus 169
7000 AD Doetinchem
 
U kunt uw klacht ook indienen via klachtenfunctionaris@slingeland.nl.

Telefonisch een klacht indienen
De klachtenfunctionaris is op werkdagen van 08.30 - 17.00 uur bereikbaar op telefoonnummer (0314) 32 91 21.

Klacht over een rekening van het ziekenhuis

Wanneer u een klacht heeft over een rekening van het ziekenhuis dan kunt u contact opnemen met de afdeling Debiteurenbeheer van het ziekenhuis. Zij zijn op werkdagen van 08.00 - 16.00 uur bereikbaar op telefoonnummer (0314) 32 98 35.

Klacht bij vermissing of beschadiging persoonlijke eigendommen (zaakschade)

Wanneer u een eis tot schadevergoeding bij het ziekenhuis wilt indienen ten gevolge van zaakschade, zoals vermissing van persoonlijke eigendommen als bril of gebitsprothese (buiten de schuld van de patiënt), kunt u een schadeformulier laten invullen door de manager van de afdeling. Deze stuurt dit samen met een brief, waarin u het Slingeland Ziekenhuis aansprakelijk stelt, naar het cluster Financien en Markt. Bij schade of vermissing hanteert het Slingeland Ziekenhuis de richtlijnen opgesteld door de WA-verzekering van het ziekenhuis. Hier bekijkt men of het ziekenhuis verwijtbaar handelen wordt verweten voor de aangebrachte schade.
Zie ook folder: Een eigendom is beschadigd of zoekgeraakt.

Locatie

Het kantoor van de klachtenfunctionaris is op de begane grond. U volgt routenummer 128.

Contact met de klachtenfunctionaris

Telefoonnummer: (0314) 32 91 21 (bereikbaar op werkdagen).
E-mail: klachtenfunctionaris@slingeland.nl


Laatst bijgewerkt op: 03-03-2017

Deel deze pagina: