Overslaan en naar de inhoud gaan
search
Mijn Slingeland

Mijn Slingeland

Onderdelen van Mijn Slingeland

Wat u kunt doen met Mijn Slingeland

Gepubliceerd op: 24 oktober 2022

Het Startscherm (home)

Als u bent ingelogd komt u terecht op het startscherm (home) van Mijn Slingeland. Op het startscherm (home) staat informatie voor u klaar, zodat u in een oogopslag kunt zien:

  • wat uw eerstvolgende afspraak is in het ziekenhuis
  • of u nog ongelezen berichten heeft (e-consult)
  • of er nog ongelezen folders voor u klaarstaan
  • of u online kunt inchecken (uw gegevens controleren) voor uw volgende afspraak
  • of u nog vragenlijsten moet invullen voor uw volgende afspraak.

Hoofdmenu

Het hoofdmenu ziet u boven in het scherm. Vanuit dit scherm kunt u naar de onderdelen in Mijn Slingeland:

  • Home
  • Agenda
  • Dossier
  • E-consult 
  • Vragenlijst 
  • Mijn gegevens 
  • Folders

Agenda: afspraken inzien en plannen

In het hoofdmenu van Mijn Slingeland staat uw agenda. Hier kunt u:

  • Afspraak maken
    Op dit moment is het voor een aantal poliklinieken en spreekuren mogelijk om via Mijn Slingeland uw controle-afspraak in te plannen.

    • Afspraken en de wachtlijst
      Voor sommige specialismen is het mogelijk om via Mijn Slingeland een controle-afspraak te maken. Uw zorgverlener geeft aan of u via Mijn Slingeland een afspraak mag inplannen. Onder het kopje ‘Agenda’ kunt u kiezen voor ‘Afspraken op de wachtlijst’. Hier ziet u de afspraken die nog niet zijn ingepland. Uw afspraak staat op een wachtlijst. Als u de knop ‘Maak een afspraak’ ziet dan is het mogelijk om een afspraak in te plannen. U krijgt dan ook een melding via e-mail.

    • Verwijzingen; Let op: momenteel  is het nog niet mogelijk om zelf een afspraak in te plannen via Mijn Slingeland met een verwijzing (ZD-nummer) van de huisarts of specialist. 
  • Overzicht afspraken
    Hier ziet u uw afspraken (afspraken voor consulten, onderzoeken, operaties, opnames en de bezoeken aan de Spoedeisende Hulp).
    • Afspraken die komen gaan (aankomende afspraken)
      Voor operaties en opnames worden de datum niet genoemd.
    • Afspraken bekijken die in het verleden hebben plaatsgevonden 
    • Afspraakinformatie opvragen via de knop ‘Afspraakinformatie’
    • Afspraak toevoegen aan uw eigen digitale (online) agenda via de knop ‘Bewaar in eigen agenda’

Dossier: uw medische gegevens inzien

Via Mijn Slingeland kunt u de medische gegevens die wij hebben vastgelegd inzien. Deze informatie vindt u in het hoofdmenu onder 'Dossier'. Hier staan de volgende onderdelen:

  • Medische gegevens
    De gegevens die we hebben vastgelegd zoals allergiën, gezondheidsproblemen (klachten en voorgeschiedenis).
    Ook het overzicht van de voorgeschreven Medicijnen vindt u hier, met daarbij de mogelijkheid voor het aanvragen van een Herhaalrecept. 
    Tevens kunt u hier uw medisch dossier downloaden. 
  • Uitslagen
    Hier vindt u alle uitslagen van onderzoeken terug zoals uw labuitslagen, uitslagen van radiologische onderzoeken en pathologie (weefsel onderzoek), etc.
  • Rapporten (uw dossier)
    Hier vindt u de informatie die zorgverleners over u hebben vastgelegd in uw medisch en verpleegkundig dossier. 
  • Overige 
    • onder andere brieven over uw behandeling die door het ziekenhuis zijn verstuurd.

Uitslagen van onderzoeken

In Mijn Slingeland kunt u de uitslagen van onderzoeken zien. De uitslagen worden getoond zodra deze bekend zijn. Als de resultaten zichtbaar zijn betekent dat niet dat uw behandelaar ze op dat moment ook al heeft bekeken. Uw behandelaar vertelt u tijdens de volgende afspraak wat de uitslagen betekenen. 
Houd er rekening mee als u de uitslag ziet van een onderzoek, dat dit vragen kan oproepen die niet direct beantwoord zullen worden. U bepaalt zelf of u de uitslag wilt bekijken in Mijn Slingeland of liever wilt wachten tot uw volgende afspraak. De zorgverlener zal tijdens de volgende afspraak de uitslag met u bespreken.

Zwarte balken

De uitslagen zijn met zwarte balken afgedekt. Wilt u de uitslagen bekijken? Klik dan op ‘Doorgaan’. De zwarte balken op de pagina verdwijnen. U kunt nu uw uitslagen inzien. 
Wilt u samen met uw zorgverlener de uitslagen bekijken? Klik dan op ‘Annuleren’.  U ziet dat uw uitslagen zijn bedenkt met zwarte balkjes. 

Let op: wijzig nooit uw medicatie-inname zonder overleg met uw zorgverlener. Ook niet op basis van laboratoriumuitslagen.

Radiologie en Nucleaire onderzoeken

Onder dit kopje ziet u de verslagen staan van de specialisten die de beelden/scans van deze onderzoeken hebben beoordeeld.
De beelden van deze onderzoeken staan niet in Mijn Slingeland. U kunt ze wel opvragen met een e-consult. Zie tips.

 

Vragenlijsten digitaal invullen en verzenden

Het kan zijn dat u voorafgaand aan uw afspraak een vragenlijst moet invullen. U kunt in Mijn Slingeland uw vragenlijsten digitaal invullen en versturen. U kun ook uw verstuurde vragenlijst nog inzien.
U ziet onder dit menu-item:

  • vragenlijsten die u nog moet invullen
  • Vragenlijsten die u al heeft ingevuld en verstuurd
  • Vragenlijsten die u nog niet heeft afgerond (niet helemaal ingevulde vragenlijsten).

 

E-consult: contact met uw zorgverlener

Met een e-consult heeft u digitaal contact met uw zorgverlener in een beschermde omgeving. Met een e-consult kunt u: 

  • Vragen stellen aan uw zorgverlener 
  • Bijwerkingen van een medicijn melden 
  • Berichten lezen die uw zorgverlener u heeft gestuurd 

Een e-consult is niet geschikt voor: 

  • Spoedgevallen. U belt dan naar de polikliniek waar u onder behandeling bent of bel uw huisarts of bij nood 112. 
  • Contact met de psycholoog. Een e-consult met de psycholoog is standaard niet beschikbaar. Overleg met uw psycholoog wat de mogelijkheden zijn. 

Let op: als u 15 minuten niets doet in Mijn Slingeland wordt u automatisch uitgelogd. Als uw e-consult nog niet is verzonden wordt dit niet opgeslagen. 

Werkwijze:

  • Een e-consult opent u door op 'Start nieuw e-consult' te klikken. Er opent zich een nieuw venster.
  • Als u op het woord 'Aan' klikt kunt u het specialisme kiezen waarvoor het e-consult bestemd is. U ziet hier enkel de specialismen waar u onder behandeling bent en de Patiëntenadministratie. 
  • U kunt in het onderwerp veld typen en uw bericht in het lege veld daaronder. Vermeld eventueel de naam van uw behandelaar waar het bericht voor bestemd is.
  • Een bijlage voegt u toe met de paperclip.
  • Zodra u op 'sturen' klikt wordt het bericht verzonden aan het secretariaat van het specialisme. 

Herhaalrecepten aanvragen

Gebruikt u thuis medicatie die een specialist in het ziekenhuis voorschrijft? Dan is het mogelijk om een herhaalrecept aan te vragen via Mijn Slingeland. 
Dat gaat als volgt:

  • In het hoofdmenu onder ‘Dossier’ klikt u op ‘Medicijnen’. Zo komt u in het overzicht van uw medicijnen.
  • Achter elk medicijn ziet u een blauwe knop ‘Herhaalrecept aanvragen’.
  • Als u hier op klikt wordt automatisch een e-consult geopend.
  • U kiest de ontvanger/afdeling (het specialisme van de arts die het medicijn voorschrijft).
  • Indien nodig kunt u in het tekstveld nog een bericht schrijven voor de zorgverlener.
  • U klikt op ‘Aanvragen’ 
    Het verzoek wordt naar uw behandelaar verzonden. Zij zullen het herhaalrecept maken en naar uw apotheek sturen.

Folders bekijken die voor u zijn klaargezet

In Mijn Slingeland staan de patiëntenfolders zet uw zorgverlener de patiëntenfolders klaar die voor u van belang zijn. 
Op het startscherm (home) kunt u in een oogopslag zien welke folders u nog niet heeft bekeken. (Hier worden alleen de folders weergegeven die nog niet zijn gelezen).  Onder het menu-item ziet u de folders die voor u van belang zijn. Hier kunt u ook zelf aangeven of een folder belangrijk is (met een sterretje) en of u een folder heeft gelezen.

Persoonlijke gegevens wijzigen

In het hoofdmenu onder ‘Mijn gegevens’ kunt u:

  • Persoonlijke gegevens inzien die bij het Slingeland Ziekenhuis bekend zijn.
  • Telefoonnummer(s) en e-mailadres controleren.
  • Zien wie uw dossier geopend heeft (uw eigen inlog wordt geregistreerd als webpatiënt).
  • Aangeven of wij u mogen mailen en/of sms’en om u te herinneren aan bijvoorbeeld een afspraak of openstaande vragenlijst.

Gegevens wijzigen lukt niet

Lukt het niet om uw gegevens te wijzigen in Mijn Slingeland? Stuur dan een e-consult naar de Patiëntenadministratie. Ook kunt u gegevens wijzigen bij de balie van de polikliniek of Inschrijfbalie bij de hoofdingang van het Slingeland Ziekenhuis. Neem dan uw legitimatiebewijs mee.

Laatst bijgewerkt op: 23 januari 2023

Direct naar

zorgverzekeraars-onderhandeling-2023-1.jpg
Slingeland nog niet rond met Menzis